Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

peugeot307

17. 4. 2012 9:30
Každý,

koho se zeptáte, bude mít jinou zkušenost. Já byl okraden dvakrát a vždy to byl Čech jako poleno..Každý jsme jiný a mezi všemi najdete dobré lidi, jako i lumpy. Pokud se Romové věnují krádežím, potom většinou drobným. Kožený, Krejčíř, Pitr, Gross a jim podobní, ti za to umí vzít pořádně, nezdá se Vám? Chce to snažit se myslet pozitivně a dělat něco ku prospěchu věci. Mluvit o rasismu a podněcovat k nenávisti, není ta nejlepší cesta.:-(

0 0
možnosti

Bára33

17. 4. 2012 11:46
Re: Každý,

Zkuste si ten článek přečíst ještě jednou, bez klapek na očích... Zjistíte, že k žádnému rasismu nepodněcuji. Naopak - nerada bych se dožila toho, aby tu někdo v budoucnu zacházel s Romy jako kdysi Němci s Židy. Jenže právě k tomu vedou společnost tzv. politicky korektní lidé (politici, aktivisté,...). Pokud bude jednání na základ vlastní zkušenosti, které je člověku geneticky dáno, prohlašování za rasismus, lidé se naštvou a začnou volit DSSS nebo jinou šílenou partaj. Jedině tím, že  začne oficiální moc a média skutečně rozlišovat, co je rasismus a co normální  chování na základě zkušenosti, mohou takové situaci předejít.

1 0
možnosti

jarinka

17. 4. 2012 6:47
Štítím se myší,

mám to asi geneticky zakódováno. Brácha se však neštítil, klidně myš chytil do rukou a strašil mě s ní. Ale když ji zabil anebo když jsem viděla myš chycenou do pasti, brečela jsem. Cigáni nejsou myši, jsou to lidé jako my, jen více využívají špatné zákony. Chyba je více na straně zákonů a států, ne na jejich. V minulém režimu takové problémy nebyly. Nemám ráda tyto články o cigánech, vždyť to všichni víme, že jsou jiní. Nechci se dožít toho, že se někdy bude agitovat "do plynu" a někteří tomu budou tleskat. Váš článek nepovažuji za rozumný.

0 0
možnosti

Bára33

17. 4. 2012 7:05
Re: Štítím se myší,

Nemáte pravdu v tom, že dřív takové problémy nebyly - žila jsem v domě s Romy (tehdy ještě s cikány) od 70. let a bylo to podobné - pouze to nebylo tak vidět... Také bych se nechtěla dožít toho, aby někdo chtěl kohokoliv posílat  "do plynu". Ale právě proto, aby to tak nedopadlo, nesmíme zavírat oči před skutečností a nazývat rasismem to, když si někdo dovolí říct pravdu - právě to je totiž cesta do pekel. To může i jinak "slušného" a  "obyčejného" člověka dovést až k sympatiím s DSSS.A to byl důvod, proč jsem tenhle článek psala - ne z nějaké nenávisti k Romům, ale z obav, kam taková falešná humanita může společnost dovést

0 0
možnosti

charitas

16. 4. 2012 22:00
Na základě zkušenosti..........

Mám-li vycházet z vaší teze, tak zase musím stát na té druhé straně: v mládí mě pronásledoval úchylák a zachránili mě právě Romové. Ale ne pro tuto zkušenost stojím na straně Romů. Prostě je mám ráda.

Beata Krusic

3 0
možnosti

ortles

17. 4. 2012 9:13
Re: Na základě zkušenosti..........

až tě znásilní,okradou, rozbijou ledvinu,piš si-nebudeš je mít ráda

0 0
možnosti

mountbiker

16. 4. 2012 19:13
Dobrý den,

už to bude dvacet let, co jsem se přiženil do čtvrti, kde jsou romové problémem. Po pravdě musím říct, že jsem poznal slušné cigány - dodnes s nimi občas chodím na pivo a nevadí mi, naopak, rád je vidím. Ale v drtivé většině je s nimi neskutečný problém. Karma za pravdivý článek.

2 0
možnosti

Bára33

16. 4. 2012 19:39
Re: Dobrý den,

Jo, napsala jsem to právě proto, že jsem podobné čtvrti dlouhodobě žila. Je mi líto těch dětí - do takových 8-9 let byly - zvlášť holčičky -  slušné děti, na rozdíl od jiných v domě pozdravily, pomohly... Jenže pak jim jejich tátové a starší bráchové začnou ukazovat "co je to život" a a za jejich slušnost se jim vysmívají - no a ty konce vidíme

0 0
možnosti

Jack Russell

16. 4. 2012 18:28
Co si budem povídat,

všichni víme o co jde, i když se o tom nesmí nahlas mluvit. Obávám se, že účinné a současně zákonné opatření se nenajde. Řešení "po zlém" je neakceptovatelné. Řešení "po dobrém" je jen přiléváním oleje do ohně. Za posledních několik století se obě metody nějakým způsobem uplatňovaly. Žádná se neujala. Neznám řešení.

0 0
možnosti

villík

16. 4. 2012 17:44
Jj. Platí to i u Cikánů:

"v genech mají zakódováno učit se zkušeností" =  vyzkoušeli, že jim všechno projde a že na dávky mají nárok....

"a chovat se na základě pravděpodobnosti" =  když něco provedou, pravděpodobně se jim nic nestane..... když švihnou víko od kanálu, provděpodobně jim ho vezmou ve sběrně.......a pravděpodobně to tak ještě dlouho :-/ zůstane.

3 0
možnosti

Bára33

16. 4. 2012 17:46
Re: Jj. Platí to i u Cikánů:

Tak tady hraje roli spíš ta zkušenost než geny - tohle se děje teprve pár desítek let - a to je na zakódování genetické informace přece jen trochu málo

0 0
možnosti

bull002@seznam.cz

16. 4. 2012 17:10
Když jsem napsal minule pravdu o tom,

jak cikáni kradou v Albertu u nádraží v Prostějově, tak se mi ztratilo 100 dukátů. A to jsem tak opatrný, tak se snažím si věci hlídat. Ten cenzor je snad neviditelný, nebo co. Tak sem raději nic psát nebudu, ale máte pravdu.

4 0
možnosti

trallfa

16. 4. 2012 16:54
Nee, nedělej genetiku, more.

0 0
možnosti

Danny_Kay

16. 4. 2012 16:53
Ja bych jen dodal...

...ze mezi cernochy v USA, Aboriginci v Australii a Romy u nas je jeden podstatny rozdil. Cernosi byli do USA nasilne importovani z Afriky, byli tam zbaveni prakticky vsech svych prav a nuceni k otroctvi, takze maji pravo byt na Americany z historickeho hlediska nastvani, byt po tech dlouhych letech uz to samozrejme neplati. Aboriginci v Australii byli puvodni obyvatele, bily clovek vtrhl na jejich uzemi, kde je utlacoval a vybijel. Takze i oni maji z historickeho hlediska duvod byt nastvani na bileho cloveka. Romy sem nikdo nasilim nedostal ani jsme nevtrhli na jejich uzemi. Casu na prizpusobeni meli dost, neprizpusobili se...A nejde jen o aktualni situaci, ale i o trend.

10 0
možnosti

Bára33

16. 4. 2012 16:59
Re: Ja bych jen dodal...

v hlediska dávnější historie samozřejmě máte pravdu... Ovšem problémy mezi většinovou a onou menšinovou "problémovou" populací jsou dnes ve všech zemích velice obdobné (i když v USA z této "pozice" černochy dnes vytlačují hispánci). A ze stejných pozic v těchto zemích vystupují i tzv. "bojovníci proti rasismu"

1 0
možnosti

Koulehranatá.

16. 4. 2012 16:52
Karma

R^

1 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS